Laser-3D

Mobilne skanery laserowe 2D

Bardzo kompaktowym i lekki skaner laserowy 3D, z możliwością ustawienia w każdej orientacji i zdolnością pracy w ograniczonych warunkach przestrzennych.

Laserowy skaner V-Line “Full Circle” Riegl VQ-450 jest urządzeniem o bardzo wysokiej prędkość działania. Posiada bezkontaktowy system pomiarowy z wykorzystaniem wąskiej wiązki lasera na podczerwień i szybki mechanizm skanowania linii. Co umożliwia pełne ugięcie wiązki o 360 stopni bez żadnych przerw.

Laserowy skaner Riegl VQ-250 jest bardzo szybki. Cechuje go bezdotykowy system pomiaru wąskich profili przy użyciu wiązki lasera na podczerwień i szybki mechanizm skanowania linii, umożliwiający pełne ugięcie wiązki o 360 stopni bez żadnych przerw.

Skaner laserowy V-Line 2D Riegl VQ-180 zapewnia pozyskiwanie bezinwazyjnie danych za pomocą wąskiej wiązki lasera na podczerwień i szybkiego mechanizmu skanowania linii. Wysoka wydajność lasera impulsowego w zakresie, w oparciu o sprawdzoną technologię firmy Riegl digitalizacji sygnału echa.

Mobilne systemy skanujące

Skanowanie laserowe 3D z rejestracją i przetwarzaniem w czasie rzeczywistym.

Riegl VMX-2HA to szybki wysokiej wydajności podwójny mobilny system, który zapewnia gęste, dokładne dane przy austradowych prędkościach. 2 mln pomiarów i 500 linii skanowania na sekundę.

Riegl VMQ1HA jest kompaktowym, szybkim systemem do mobilnego skanowania. System składa się z głowicy pomiarowej, w tym Riegl VUX1HA wysokiej dokładności czujnik LIDAR, jednostki sterującej i specjalnej oprawy dla wygodnego montażu na dachu samochodu.

Mobilny system składa się z głowicy pomiarowej (wyposażonej w skaner laserowy Riegl VQ-450 i jednostkę inercyjną IMU/GNSS) oraz jednostki sterującej umożliwiającej efektywne pozyskiwanie danych.

To hybrydowy system skanowania mobilnego w pełni zintegrowany i dokładny, który umożliwia łączenie pozyskanych danych (statycznych i kinematycznych) z wykorzystaniem pojedynczego skanera laserowego RIEGLVZ-400 (i), VZ-1000 lub VZ-2000 (i) – co przyczynia sie do obniżenie kosztów i szybszy zwrot z inwestycji.

Skaner laserowy 3D z niezwykle dalekim zasięgiem 6000 metrów

Poradnik wyboru mobilnego systemu skanowania RIEGL

Model

RIEGL VUX-1HA

RIEGL VQ-180

RIEGL VMX-1HA

RIEGL VMQ-1HA

RIEGL VMZ

RIEGL VMX-1HA-RAIL

Klasa lasera

Laser klasy 1

Laser klasy 1

Laser klasy 1

Laser klasy 1

Laser klasy 1

Laser klasy 1

Max. zasięg odbicia (80%) od celu

420 m

420 m

420 m

420 m

Max. zasięg odbicia (10%) od celu

150 m

do 150 m

150 m

150 m

150 m

Min. zasięg dla naturalnych celów

1,2 m

1,5 m

1,2 m

1,2 m

1,2 m

Dokładność

5 mm

15 mm

5 mm

5 mm

5 mm

Powtarzalność

3 mm

10 mm

3 mm

3 mm

3 mm

Prędkość skanowania

1.000.000 pomiarów / sekundę

do 83.000 pomiarów / sekundę

2.000.000 pomiarów / sekundę

1.000.000 pomiarów / sekundę

Rozbieżność wiązki

0,5 mrad

0,3 mrad

0,5 mrad

0,5 mrad

Liczba celów na jeden impuls

nieograniczona

nieograniczona

nieograniczona

nieograniczona

nieograniczona

Skanowanie pionowe – max. zakres kąta

100° (+60°/-40°)

Skanowanie pionowe – min. szerokość kąta

0.012°

Skanowanie poziome – max. zakres kąta

360°

360°

360°

360°

Skanowanie poziome – min. szerokość kąta

0.001°

Zalecane zastosowanie mobilnych systemów RIEGL

Model

RIEGL VUX-1HA

RIEGL VQ-180

RIEGL VMY-2

RIEGL VMX-2HA

RIEGL VMQ-1HA

RIEGL VMZ

RIEGL VMX-RAIL

Laserowe mapowanie mobilne wewnątrz i na zewnątrz

Pomiary profilu tunelu

Aplikacje kolejowe, takie jak Clearance Analysis, itp.

Mapowanie ulic i kolei

Mapowanie linii wybrzeża

Inżynieria lądowa

Linie energetyczne

Topografia i górnictwo

Modelowanie miast

Mapowanie infrastruktury transportowej

Mapowanie kolejowe

Pomiary powierzchni dróg

Szybkie przechwytywanie terenów budowlanych i materiałów sypkich

Geodezyjne górnictwo odkrywkowe

Mapowanie GIS i zarządzanie aktywami

Pomiary powykonawcze

Efektywne pozyskiwanie danych i obrazów

Pomiar materiałów sypkich

Skanowanie powierzchni drogowych

Badanie linii brzegowej i zastosowania morskie

Topografia

Monitoring

Modelowanie elewacji

Architektura

Archeologia

Mapowanie torów kolejowych i infrastruktury kolejowej

Szybkie przechwytywanie danych bezpiecznych przy minimalnym zakłóceniu harmonogramu sieci

Wykrywanie zderzenia

Pomiary oparte na osi infrastruktury kolejowej

Analiza wypadku

Legenda

Doskonały do wybranego zastosowania

Bardzo dobry do wybranego zastosowania

Dobry do wybranego zastosowania

error: